reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Eva Ježovičová

Eva Ježovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  84
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som, píšem, keď nemôžem hovoriť a hovorím, keď nemám pero.O joge, meditácii, cestovaní a myslení píšem aj tu:www.perfectlimperfect.com Zoznam autorových rubrík:  Meditácia a jógaKvázy prózaNa cestáchAktuálne témyVidené a počutéKvázy poéziaSúkromnéNezaradené

reklama

Na cestách

Vo vlaku s utečencom

Eva Ježovičová

Vo vlaku s utečencom

Na ceste smerom z Nemecka si ku mne prisadol chlapec. Vyzeral všedne, v tvári nemal napísané nič špeciálne. Bol pekný, usmieval sa.

  • 18. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 952x
  • 52
Príbeh zo stanice Šurany

Eva Ježovičová

Príbeh zo stanice Šurany

Na stanici v Šuranoch sme 4. Ja a traja ďalší – dve ženy a jeden muž v čiernom kabáte. Je pol 6 a predo mnou celá hodina a pol do odchodu vlaku. O chvíľu je pri mne prvá žena. Drží sa za brucho a žobre o peniaze na jedlo.

  • 10. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 741x
  • 15
3 veci, ktoré pomôžu vášmu podniku k dokonalosti

Eva Ježovičová

3 veci, ktoré pomôžu vášmu podniku k dokonalosti

Cestovať po Slovensku je dobrodružstvo. Každý deň zaručene objavíte niečo, čo vám zdvihne hladinu adrenalínu v krvi. Niekedy sú to maličkosti, ktorými by podnikatelia a majitelia podnikov dokázali premeniť nedokonalé na dokonalé.

  • 14. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 919x
  • 5
Stretla som skauta. To ma poznačilo.

Eva Ježovičová

Stretla som skauta. To ma poznačilo.

Môj frajer je skaut. Správa sa ako skaut, a keď si oblečie uniformu, ako skaut aj vyzerá. Za opaskom nosí nožík, na krku šatku.

  • 21. júl 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 104x
  • 4
Budovať na Slovensku je ťažké, ničiť už ľahšie

Eva Ježovičová

Budovať na Slovensku je ťažké, ničiť už ľahšie

V jednej zapadnutej dedinke na Horehroní je hotel. Stojí tam už roky, no len nedávno povstal z popola. Tesne po tom, ako sa mu to s problémami podarilo, ho takmer zlikvidoval škandál niekoho iného.

  • 8. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 014x
  • 1
reklama
Všetci sme ambasádormi našich krajín

Eva Ježovičová

Všetci sme ambasádormi našich krajín

Dennis bol prvý Keňan, ktorého som v živote stretla. S temnou tvárou a žiarivo bielym úsmevom mi rozprával o jeho krajine, o ktorej som dovtedy vedela tak žalostne málo. Keňa vo mne pri všetkej úcte vyvolávala akurát tak predstavu safari a sentimentálnu spomienku na Levieho kráľa, ktorého dávali v kine ešte keď som drala lavice.

  • 4. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 522x
  • 0
Okradnú vás a ešte sa budete usmievať

Eva Ježovičová

Okradnú vás a ešte sa budete usmievať

„Thajsko bola jediná krajina, kde ľudia na príchod vojakov reagovali pozitívne. Nosili im kvety a fotili sa s nimi, niekto na Twitteri dokonca napísal: Tí vojaci sú takí zlatíí..“ hovoril mních LP Pasura na jednej z jeho prednášok v Mooktawan sanctuary. Ťažko uveriť, že popisoval tú istú situáciu, o ktorej naše média hovorili dosť vážne. Je pravda, že protesty v Thajsku boli a priniesli aj svoje obete, ale keď som prišla do Thajska začiatkom júna, nebolo po nich ani stopy. Panika môjho okolia bola teda zbytočná.

  • 1. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 344x
  • 4
Čo radí autobusár, kým radí

Eva Ježovičová

Čo radí autobusár, kým radí

Ten večer pre mňa v autobuse neostalo miesto. Šofér mi zložil sedadlo vedľa seba, kde väčšinou sedáva jeho kolega. Posadila som sa najprv len opatrne, uzimená dažďom a trochu ustráchaná. Cez veľké predné sklo, ktoré sa postupne zahmlievalo kvapkami, po chvíli nebolo vidieť nič. Svetlá oproti idúcich áut sa rozpíjali v tme a v rádiu hučali športové správy. Práve som prekročila svoju komfortnú zónu a ostávali mi dve možnosti – zavrieť oči a ignorovať to, alebo sa nadýchnuť a celú cestu si užiť.

  • 26. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 150x
  • 2
Chybičky na trati

Eva Ježovičová

Chybičky na trati

Opakovanie niektorých situácií nie je výsledkom náhody. Niekedy prosto robíme chybu. Niekedy dokonca jednu a tú istú.  Preto aj dnes bežím na vlak. O pár hodín mám byť v Novom meste, o pár minút na stanici. V skutočnosti len teraz otváram dvere svojho domu a zisťujem, že je o päť minút dvanásť. Starého času.

  • 24. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 554x
  • 0
Aj kabelky potrebujú životný priestor

Eva Ježovičová

Aj kabelky potrebujú životný priestor

Odhodlane vchádzam do autobusu, čaká ma dlhá cesta – na koniec uličky. Je štvrtok alebo hociktorý iný deň a moderná karosa praská vo švíkoch. S nádejou prechádzam pohľadom po sedadlách, no márne - dnes nie je môj šťastný deň. Každý štvrtkový cestujúci má vedľa seba prísediacu. Tašku.

  • 22. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Šťastie skúšať sa neoplatí – obzvlášť, keď ho nemáte

Eva Ježovičová

Šťastie skúšať sa neoplatí – obzvlášť, keď ho nemáte

Tak by sa dala zhrnúť myšlienka stojaca za udalosťou, ktorú teraz popíšem. Lenže pravda je iná – nikto nemá šťastie vždy. Šťastie je prelietavé ako motýľ a pekne vych*ané. Ale prozreteľnosť nespí. Nikdy.

  • 28. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 693x
  • 0
Keď robíte film bez kamery

Eva Ježovičová

Keď robíte film bez kamery

Lede, malé mestečko, ktoré Bruselčania (obzvlášť prisťahovalci) neregistrujú, hoci je od európskeho centra vzdialené len niečo vyše 30 km bolo počas moje októbrovej návštevy studené a konštantne sivé. Belgicko je snáď jedno z mála miest, kde vám tá sivá pasuje. Obzvlášť, keď predtým päť dní vkuse meditujete. Potom vám na farbe oblohy vlastne vôbec nezáleží.

  • 28. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 502x
  • 0
Vymaľované bruselskou paletou

Eva Ježovičová

Vymaľované bruselskou paletou

Keď som sa šla cez couch surfing do Bruselu, na moju žiadosť o hostiteľa reagoval celý svet. Dvaja Turci, jeden Izraelčan, jeden černoch (nevedno odkiaľ) a jeden Peruánec.

  • 25. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 574x
  • 0
Keď sa vám raz podarí vycvičiť stres: prestane štekať

Eva Ježovičová

Keď sa vám raz podarí vycvičiť stres: prestane štekať

Keď som cestovala do Londýna, nič nešlo hladko. Najprv sme sa zabudli na letisku a v poslednej chvíli sme zistili, že sme si nevytlačili lístky. V zúfalej snahe vytlačiť ich kdesi v letiskovej hale sme takmer zmeškali lietadlo.

  • 21. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 777x
  • 0
Šťastné a veselé cesty pokračujú

Eva Ježovičová

Šťastné a veselé cesty pokračujú

Vracali sme sa z Turecka po týždni strávenom v šialenom, takmer dvadsaťmiliónovom Istanbule a pokojný dych na skle autobusu mi prezradil, že cesty do chaosu a z neho človeka napokon vždy privedú k vnútornému pokoju.

  • 4. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 450x
  • 0
reklama
Cesty na dlhé trate s krátkou prípravou

Eva Ježovičová

Cesty na dlhé trate s krátkou prípravou

S bicyklovaním je to niekedy ako s písaním. Sadnem do kresla a idem, bez plánu, kam chcem zájsť a ako dlho chcem ísť, som otvorená všetkému, čo sa mi ponúkne – otvorené mám oči, uši aj ústa. (Preto potom niekedy nechtiac hltám mušky). Vtip je v tom, že cesta bez plánu vás vždy niekam privedie. Kým sa vám to páči, môžete ísť ďalej, a keď sa vám to páčiť prestane, vrátite sa. (V živote to tak vždy neplatí. Bohužiaľ.)

  • 9. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 767x
  • 0
There is no other way than London´s SubWay

Eva Ježovičová

There is no other way than London´s SubWay

Prečo hovorím práve o londýnskom metre? Pretože je to fenomén, abstrahujúci v sebe všetky identifikátory tohto multikultúrneho mesta. Londýnske metro je najstarším metrom na svete – už len to hovorí za všetko. Tento labyrint vznikol v roku 1863 a predstavte si, ako to v tom období vyzeralo s dopravou vo zvyšku sveta. Dnes ide o masovo využívaný spôsob dopravy, ktorý je vďaka nulovým obmedzeniam v podzemnom systéme často omnoho rýchlejší než nadzemná osobná či hromadná doprava. Bez metra by sa svet hlavného mesta Británie neúnosne spomalil, ak aj nie zrútil.

  • 1. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 664x
  • 7
Kundera a Karma

Eva Ježovičová

Kundera a Karma

Kundera v jednom zo svojich známych románov hovorí: „Kdo je v cizině, jde v prázdném prostoru vysoko nad zemí bez zachranné sítě, kterou člověku poskytuje jeho vlastní země, kde má rodinu, kolegy, přátelé a snadno se domluví jezykem, který zná od dětství.“

  • 17. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 427x
  • 3
Krátky referát o pobyte v poľskej zemi

Eva Ježovičová

Krátky referát o pobyte v poľskej zemi

Bydgoszcz je v Poľsku. V Poľsku je zima. To je fakt. Von fúka a počasie sa mení takmer každou minútou. Napokon, niet sa čo čudovať, sme predsa na severe a keby ste chceli ísť k moru,  čakajú vás kilometre nekonečnej roviny. Poliaci sú ľudia, ktorí sa mračia a pijú vodku. To je možné. Okrem toho vedia byť aj milí a občas si dajú pivo, ktoré chutí ako voda.

  • 10. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 321x
  • 0
Mimoriadne slovenská sobota

Eva Ježovičová

Mimoriadne slovenská sobota

Znamená: zavítať do doliny uprostred Štiavnických vrchov, do dedinky s názvom Stará hora a odkrojiť si kúsok z tradičného kultúrneho koláča zvaného vinobranie. Spomínaná dedinka je od roku 1981 zapísaná na zozname Pamiatkových rezervácií ľudovej kultúry a je ako šitá na mieru podobnému podujatiu. Občianske združenie Sebechleby organizuje Sebechlebské vinobranie už po štvrtý krát. Každým rokom je akcia prestížnejšia. Každým rokom však stráca čosi na svojej pôvodnej atmosfére.

  • 6. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 254x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu