reklama

Tam, kde sa niekto modlí, iní sa bijú

Včera som bežala pod Kalváriu. Je to božie miesto už zo zrejmých dôvodov. Nitrianska Kalvária ako iné má na vrchu kaplnku a pod ním kostol a misijný dom. Medzitým dvanásť krížových zastavení. Nič zvláštne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je miestom pravidelných zastavení mnohých ľudí. Miestnych aj turistov. Napokon, stojí na jednom z mála kopcov, na ktoré sa dá v okolí Nitry vyštverať. Vždy, keď ta bežím, je to skutočná krížová cesta, na konci ktorej (a na konci s dychom) dosiahnem malé zmŕtvychvstanie. Spálené všetky hriechy (nielen tie čokoládové). Nový nádych. Výhľad za odmenu. Zdá sa, že na väčšinu ľudí to pôsobí rovnako – atmosféra tam hore je takmer vždy pokojná, uvoľnená, radostná. Bodaj by aj nie, keď sa človek po takom športovom výkone naplní endorfínmi až po vrch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera som však našla dvojicu, na ktorú Kalvária pôsobila opačne. Sedeli pred kostolom Nanebovzatia Panny Márie, hádali sa, potom muž udrel ženu. Len tak, akoby nič, spakruky. Azda výchovne, no v zápale citov. Akt násilia na pietnom mieste. Pietne miesto aktu násilia. Obaja zmĺkli. Pozrela som na nich. Pozrela som na kostol. Otvorila som ústa, ale chýbali slová. Vyšla som ku kaplnke, a keď som sa vrátila, ešte tam sedeli. Možno bezdomovci. Možno je ich domovom tento kopec, tento kostol a ich život je táto kalvária. Jediné, čo majú, je tento okamih a táto emócia.

A možno sa ešte neodvážili vyjsť až na samý vrch. Chýba im endorfínový náboj, nový nádych, lepší výhľad. Načo asi čakajú?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Eva Ježovičová

Eva Ježovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  84
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som, píšem, keď nemôžem hovoriť a hovorím, keď nemám pero.O joge, meditácii, cestovaní a myslení píšem aj tu:www.perfectlimperfect.com Zoznam autorových rubrík:  Meditácia a jógaKvázy prózaNa cestáchAktuálne témyVidené a počutéKvázy poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu