3 veci, ktoré pomôžu vášmu podniku k dokonalosti

Autor: Eva Ježovičová | 14.2.2016 o 21:39 | (upravené 14.2.2016 o 21:50) Karma článku: 4,13 | Prečítané:  771x

Cestovať po Slovensku je dobrodružstvo. Každý deň zaručene objavíte niečo, čo vám zdvihne hladinu adrenalínu v krvi. Niekedy sú to maličkosti, ktorými by podnikatelia a majitelia podnikov dokázali premeniť nedokonalé na dokonalé. 

Väčšinou sú to presne tie detaily, ktoré napokon pokazia váš dojem. 

1. hudba

Jedna vec ma vie vytočiť do nepríčetnosti. Keď vojdem do nádherného priestoru, zladeného do originálneho štýlu, ktorý vytvára svojskú atmosféru. Povedzme, že je to drobná kaviareň v staromódnom štýle – starý nábytok, knižky, obrazy, detaily ako zo starožitníctva. Majiteľ si dal záležať. Len jednu vec nedotiahol. Hudba. Ako môže byť v miestnosti pustené komerčné rádio hrajúce súčasné diskotékové hity, keď kaviareň by si zaslúžila skôr smooth jazz? Alebo aj ticho by bolo lepšie. Niekde sa stala chyba.

Na ilustráciu jedna z mojich posledných traumatizujúcich skúseností, ktorá ma len utvrdila v tom, že hudba je rovnako dôležitá ako interiér.

Vybrala som sa na masáž v hoteli, v ktorom sme ostali cez víkend. Tešila som sa, že si oddýchnem a vrátim sa k partnerovi ako nová. Vošla som do malej miestnosti, ľahla si na chrbát, vystrčila nohy smerom k masérke a čakala. Masérka do mojich chodidiel zaborila nechty a začala stláčať jednotlivé body. Bolo to takmer dokonalé, keby nebolo spoločníka rádia – a z neho sa šíriacich basov drum´n´bassov. Po prvej nohe som to nevydržala, najsilnejší vplyv na moje body mali totiž tieto bassy, ktoré mi búšili do hlavy ako bubon a vháňali tam krv. Nadvihla som sa, pozrela na masérku a pýtam sa, či by nemohla to rádio preladiť alebo vypnúť. Nie, nemôže, rádio je napojené na fitko. A bolo vymaľované. Ľahla som si späť na chrbát a po zvyšok masáže trénovala silu mysle.

Výsledkom reflexnej masáže bola napokon migréna. Našťastie len za desať euro.

2. poctivosť

Ja viem, že o poctivosti všeobecne už len taký Jakub Ptačin popísal a pohovoril čo-to, ale v tomto prípade platí – že kým sa poctivosť podnikateľov nestane normálnou, kvalita do našich domovov nezavíta a cestovný ruch bude naďalej len groteskou.

Takže odo mňa len krátko: ako, preboha, môže niekto, kto tvrdí, že prevádzkuje kolibu, predávať pirohy a halušky a lekvárové knedle pripravované z polotovarov? A keď vám na vašu sťažnosť čašníčka odpovie, že aj ona to už majiteľovi hovorila a on na to nič, tak nič... Druhýkrát tam už nepôjdete, ale navždy si zapamätáte ten trpký zážitok stretu s realitou.

3. slušnosť

Nikdy nezabudnem, ako sme po promóciách išli oslavovať tento významný životný okamih do reštaurácie. Boli sme rozjarení, vo výbornej nálade a chceli sme si objednať šampanské. Výraz už evidentne podráždeného čašníka sa v tej chvíli zmenil z kyslého na odporne kyslý a jeho hlas nám zahlásil: šampanské nemáme, máme Martini.

Nechceli sme Martini, chceli sme bublinky v pohári s vysokou stopkou.

Máme ešte sekt, povedal o triedu otrávenejšie.

Sekt sme nechceli. Chceli sme šampanské.

Potom si spomenul. Máme ešte Huberta, zahlásil.  

Pozreli sme na neho, mlčali.

Bol to drzý človek, nehovoriac ešte aký to bol čašník. Jasné, že nie sme odborníci, nerozoznáme sekt od Martini a Martini od šampanského, ale každý normálny človek pracujúci v gastronómii s mierou empatie na úrovni škrečka pochopí, že keď človek povie šampanské, myslím tým bublinkavý nápoj v pohári, ktorým sa všade na Slovensku oslavujú promócie.

Napokon sme si dali fľašu Huberta. Našu náladu nám to už ale nevrátilo.

Je prirodzené, že čašník rozumie nápojom a jedlám lepšie. On zase nemusí rozumieť poisťovníctvu alebo marketingu (aj keď tomu druhému by mohol), preto je čašník a preto je tu nato, aby vám pomohol, poradil a bol vám k službám. Nemá dôvod sa nadraďovať, byť drzý a neprimerane dôležitý aj keby robil v päťhviezdičkovom hoteli a vy by ste sa prišli najesť v teplákoch a vypýtali si segedín. Ak by to bol váš jediný prehrešok, určite by ste si to jedlo zaslúžili rovnako ako ktokoľvek iný.

Úsmev, slušné slovo a záujem sú tri veci, ktoré by mal ovládať každý človek pracujúci v službách. Názvy jedál sú dôležité menej.

Sú to len tri body z dlhého zoznamu vecí, ktoré by mal ovládať každý majiteľ, každý prevádzkar  a dbať na ne aj u svojich zamestnancov, ak mu naozaj záleží na tom, aby sa k nemu ľudia vracali, aby o ňom šírili dobré slovo a aby mal meno, za ktoré sa nemusí hanbiť. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?