reklama

Kto pozbiera špaky na ceste?

Keď som bola dieťa, moja stará mama mi bola najväčším vzorom. Nielen preto, že úžasne piekla a chodila do spevokolu, ale aj preto, že kedykoľvek zbadala na sídlisku cigaretový špak, zastala a zodvihla ho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Bola to staršia dáma, ale bez ohľadu na svoje boľavé kĺby sa vždy pozorne priblížila k zemi, aby svojím upraveným nechtíkom dôkladne odstránila stopy po fajčiaroch. Fascinovalo ma to ako dieťa a fascinuje ma to dodnes.

Obrázok blogu

Zrejme vtedy som pochopila, ako veľmi jeden človek dokáže zmeniť svoje okolie. Nie slovami, ale tým, čo robí. Bez toho, aby o tom povedal čo i len slovka.

To isté vidím odkedy pracujem v samospráve. Vidím pár ľudí, ktorí vždy zastanú a zbierajú špaky po druhých. Nie preto, že by museli alebo že by ich to azda bavilo, ale preto, že to patrí k ich prirodzenej existencii. Je to ich poslanie, nie práca, je to súčasť ich identity. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane sú ľudia, ktorí spokojne pofajčievajú na balkónikoch a len čo dofajčia, špaky letia na meter od nich. Akoby sa ich daná vec netýkala, akoby zodpovednosť nebola ich...

Ukázať na druhých je totiž ľahšie, ako si zašpiniť ruky.

O to viac si vážim tých, ktorí sa špinavej a často celkom mravenčej práce neboja. Je ich našťastie stále dosť.

Otázka znie, čo sa stane, ak sa takí ľudia minú ako jedného dňa moja stará mama. Zmiznú z povrchu zemského a ostane len neporiadok, ktorý už nemá kto odpratať. Aj najlepší človek sa totiž časom vyčerpá, ak mu iní nepomôžu.

Eva Ježovičová

Eva Ježovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  84
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som, píšem, keď nemôžem hovoriť a hovorím, keď nemám pero.O joge, meditácii, cestovaní a myslení píšem aj tu:www.perfectlimperfect.com Zoznam autorových rubrík:  Meditácia a jógaKvázy prózaNa cestáchAktuálne témyVidené a počutéKvázy poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu