reklama

Knihy sú na predaj, nič lepšie sme nevymysleli

Išla som okolo malého kníhkupectva, čo celé roky stojí na rohu ulice. V posledných mesiacoch si asi povedali, že literatúra musí vstúpiť ľuďom do cesty, a tak predávajú knihy bazárovým štýlom. Pred obchodom stolík, na ňom celé kopy panenských myšlienok zabalených vo farbách a fontoch – berte si, kto chcete, čo chcete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pristavila som sa a za päť minút som medzi zrecyklovanými návodmi na život a omylmi neznámych vydavateľstiev našla tri knihy súčasnej slovenskej beletrie v hodnote 4,7 €.

Sentimentálne uvažovanie o knihách s nádychom večnej zlosti nad nedostatočným záujmom ľudu o literatúru je samo o sebe klišé.

Ale uznajte.

Jana Beňová, 132 strán 1,9 €. Róbert Gál, 90 strán 1, 9 € a teraz POZOR, Peter Šulej, 235 strán, 0,9 €.

Na zaplakanie.

Stovky, tisícky slov, (ne)konečné hodiny písania, konzultácie editorov, návrhy dizajnérov, opravy, prepisovanie, tlač, zalamovanie, viazanie, dokopy 4,7 €.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nápady, vnútorné pnutie, nadšenie, sklamania, únava, odhodlanie, očakávania, radosť a viera

v hodnote jedného obeda.

Ani neviem, či som knihy vložila do tašky z ľútosti, súcitu alebo pre skutočný záujem.

Spomenula som si, ako som ešte ako dieťa verila, že raz vydám v knihu. V puberte sa viera premenila na depresiu z nekonečných regálov kníh v kníhkupectve, na ktoré pomaly a potichu sadá prach, až kým kamsi nezmiznú, vinou pažravej a ľahostajnej doby, ktorá je rýchlejšia ako čitatelia. 

Možno by knihy nemali byť na predaj. Možno by niekto mal začať protestovať a povedať, že hodnota myšlienok sa nedá číselne vyjadriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale je to napokon ako s tou demokraciou - existuje, lebo nikto doteraz nič lepšie nevymyslel. 

Eva Ježovičová

Eva Ježovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  84
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som, píšem, keď nemôžem hovoriť a hovorím, keď nemám pero.O joge, meditácii, cestovaní a myslení píšem aj tu:www.perfectlimperfect.com Zoznam autorových rubrík:  Meditácia a jógaKvázy prózaNa cestáchAktuálne témyVidené a počutéKvázy poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu