reklama

Všetci sme ambasádormi našich krajín

Dennis bol prvý Keňan, ktorého som v živote stretla. S temnou tvárou a žiarivo bielym úsmevom mi rozprával o jeho krajine, o ktorej som dovtedy vedela tak žalostne málo. Keňa vo mne pri všetkej úcte vyvolávala akurát tak predstavu safari a sentimentálnu spomienku na Levieho kráľa, ktorého dávali v kine ešte keď som drala lavice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Priznať, že o krajine vášho nového kamaráta viete tak žalostne málo je možno hanba, ale nie je to nič nezvyčajné. Na začiatok stačí, že máte záujem čokoľvek sa dozvedieť. Od momentu jeho prvého rozprávania pre vás už Keňa nikdy nebude neznámou krajinou, o ktorú sa nezaujímate. Len čo sa vytvorí most medzi vami a novým známym, krajina dostane okrem mena aj tvár. Je takmer isté, že na tú tvár odteraz nezabudnete a budete pozitívne reagovať kedykoľvek, keď ju zbadáte či začujete v médiách.

Spoznať cudzie krajiny očami iných
Spoznať cudzie krajiny očami iných 

Bez kamaráta Dennisa by boli veci, pochopiteľne, inak. Keňa by bola len škvrnou na obrovskej mape, spolu s ďalšími 195 škvrnami. Dennis však hovoril o svojej krajine naozaj pekne – o prírode, o politike, o ľuďoch. Niekto iný by možno na jeho mieste hovoril iné veci a môj dojem by bol odlišný. Možno by zďaleka nebol taký dobrý a možno by dokonca viedol k tomu, že Keňa by naďalej ostala iba škvrnou v atlase.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dennis však ako ambasádor svoju úlohu zvládol. O to sa snažím aj ja, kamkoľvek idem. Viem, že pre mnohých som prvá Slovenka, ktorú kedy stretli a robím všetko pre to, aby ich dojem bol dobrý. Znie to možno čudne, ale prakticky som modelom, podľa ktorého si noví známi nakreslia svoj prvý obraz o Slovensku. Môže byť dobrý, ale aj menej dobrý. Je to veľká zodpovednosť, ale väčšinou aj zábava. Napríklad, keď sa stretnete s neobvyklým nadšením – Vau, ty si Slovenka? Nikdy som žiadnu Slovenku nestretol! hlesol raz Amík na pláži neďaleko Istanbulu a vystrčil ruku z mora. –Blahoželám, povedala som, podala mu ruku a zasmiala sa - tak už si ju stretol.

Eva Ježovičová

Eva Ježovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  84
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, kto som, píšem, keď nemôžem hovoriť a hovorím, keď nemám pero.O joge, meditácii, cestovaní a myslení píšem aj tu:www.perfectlimperfect.com Zoznam autorových rubrík:  Meditácia a jógaKvázy prózaNa cestáchAktuálne témyVidené a počutéKvázy poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu